منشور اخلاقی نشریه

 از کلیه افراد فعال در نشریه (مدیر مسئول، سردبیر، اعضای هیئت تحریریه، مدیرداخلی، ویراستار،ناشر) داوران گرامی و نویسندگان محترم انتظار می رود نسبت به اصول اخلاقی نشریه پایبند باشند؛ منشور اخلاقی این مجله برمبنای رهنمون‌های ارائه شده توسط کمیته اخلاقی انتشار نشریه طراحی شده‌است و هرگونه سرقت علمی یا سایر رفتارهای غیراخلاقی منجر به حذف مقاله از فرایند داوری خواهد شد. این منشور جهت تعیین وظایف و تعهدات نویسندگان، مدیران مسئول، سردبیران و داوران تنظیم شده‌است:

اصول مربوط به نشریه

۱- اطلاعات شخصی نویسندگان مقالات برای تمامی افرادی که به  آن دسترسی دارند مانند مدیر مسول، سردبیر، اعضای هیات تحریریه و مدیر داخلی و اجرایی نشریه و سایر عوامل فعال (غیر از نویسنده مربوطه) مانند داوران، مشاوران ، ویراستار و ناشر می بایست کاملاً محرمانه بوده و در هر زمانی از آن محافظت شود.

۲- تصمیم گیری درباره مقالات در هر مرحله ای بدون توجه به نژاد، جنسیت، باورهای مذهبی، قومی، شهروندی، و یا فلسفه سیاسی نویسندگان انجام شود.

اصول مربوط به نویسنده

۱- مقالات حاصل مطالعات، تجربه‌ها و پژوهش‌های نویسنده یا نویسندگان باشد.

۲- ذکر نویسنده مسئول و همکاران در مقاله و دقت در عدم وجود اسامی غیرمرتبط.

۳- در ذکر مطالب از سایر نشریات، منبع مطالب به شکل صحیح و دقیق ذکر گردد تا در محاسبه ضریب تاثیر سایر نشریات خللی ایجاد نشود.

۴- مقالات در هیچ یک از نشریات داخلی و خارجی یا مجموعه مقالات سمینارها و مجامع علمی‌به چاپ نرسیده و یا به طور همزمان برای سایر مجلات ارسال نشده باشد (تا زمانی که وضعیت مقاله شما در این نشریه روشن نشده است از ارسال آن به مجله دیگر خودداری فرمائید) .

۵- اصل مقاله‌های رد شده یا انصراف داده شده پس از شش ماه از آرشیو نشریه خارج خواهد شد و نشریه هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۶- نشریه در رد یا قبول، ویرایش، تلخیص یا اصلاح مقاله­ های دریافتی آزاد است.

۷- نشریه در هر زمان تنها یک مقاله از هر نویسنده را بررسی می ­کند و تا نهایی نشدن وضعیت مقاله اوّل هر نویسنده، مقاله یا مقالات دیگر ارسالی ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

اصول مربوط به داوران 

داوران محترم وظیفه بررسی کیفی، محتوایی و علمی مقالات را دارند و با اعلام نظرات اصلاحی خود به بهبود و ارتقاء کیفی و محتوایی مقالات کمک می کنند. از داوران محترم انتظار می رود بعد از بررسی اولیه، بلافاصله سردبیر یا مدیر اجرایی نشریه را در جریان نتیجه آن قرار دهند که شامل:

۱- عدم داوری مقاله یا داوری همراه با تآخیر به دلیل نبودن موضوع مقاله در حوزه کار داور، کمبود وقت یا عدم دسترسی به امکانات کافی.

۲- داوری مقالات می بایست بر اساس مستندات علمی و استدلال کافی باشد، با وضوح و به روشنی بیان شود و این مدارک به نشریات و نویسندگان ارائه شود و از اعلام نظر سلیقه ای، شخصی ، نژادی و مذهبی و غیره در داوری مقالات خودداری شود.

۳- توجه به منابع استفاده شده در مقاله از دیگر وظایف داوران است. کلیه تحقیقات، موضوعات و نقل قول هایی که در مقاله استفاده شده است می بایست با ارجاع دهی کامل در کتابنامه همراه باشد.

۴-داوران نباید مقالاتی را که منافع اشخاص، موسسات و شرکت های خاصی به وسیله آن حاصل می شود و یا روابط شخصی در آن مشاهده می­شود، برای داوری قبول کنند.        

                                                                                            

مقالات پر بازدید

سال هفتم/شماره بیست و پنجم/ تابستان1402

مقاله پژوهشی

1.تحلیل داستان «کوراوغلو و کچل حمزه» اثر صمد بهرنگی بر اساس نظریة متیو لیپمن29-5

یاسر صفری سه چقایی، عبدالرضا نادری­فر، امیرعباس عزیزی­ فر

مشاهده مقاله|ااصل مقاله 


2.بررسی مفاهیم بنیادین مکتب اشاعره در آثار عرفانی منظوم شاعران برجستة قرن­های ششم، هفتم و هشتم 62-30

نصرالله زيرك، آیدا ذوالفقاری

مشاهده مقاله|اصل مقاله


3.فراشعر پست‌مدرن و انسان در وضعیت آیکونیکال89-63

آرش آذرپیک، نیلوفر مسیح

مشاهده مقاله|اصل مقاله


4.بررسي عدالت‌ و انتقاد در اشعار دورة مشروطه124-90

علي آسمند جونقاني، فاطمه نیروی آغمیونی، مريم ‌بهراميان فاعل

مشاهده مقاله|اصل مقاله


5.ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻠﻞ ﺿﻌﻒ و انگیزه در ﯾﺎدﮔﯿﺮی دﺳﺘﻮر زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ146-125

ناهید خسروی

مشاهده مقاله|اصل مقاله


6.توصیف وابسته­ های اسم در گروه اسمیِ گویش لایزنگانِ داراب165-147

حسن رنجبر

مشاهده مقاله|مشاهده مقاله

شناسنامه نشریه

صاحب امتیاز و مدیر مسئول

سردبیر

ویراستار انگلیسی

اعضای هیات تحریریه

اعضای هیات تحریریه بین المللی

دوره انتشار

فصل نامه

شاپا چاپی

2676-4199

شاپا الکترونیکی

2676-5098

جست وجو

بانک ها و نمایه ها